2015 är mitt 8.e år i "landet" som jag kallar kolonilotten. I år har jag skaffat en till, så nu gäller det att ligga i...

onsdag 19 augusti 2015

Yyteri/Ytterö 2015

Jag har ju ett litet annat paradis på sidan om, som jag besöker varje sommar:)
Yyteri (Ytterö) vid Björneborgs kust.
Sand och hav så långt man kan se. Helt ljuvligt. Detta är första stoppet på min semester för att ladda batterierna för kommande vinter.
I år hade vi förmånen att få va ifred. Var mycket lite folk där mot vad det annars är vid högsäsong.
Men så väljer vi alltid sist veckan i juli medvetet för den sakens skull.
I år fanns det mest finnar kvar. Men såg även några tyskar och nån finne som flyttat till Sverige.
Husbilarna har blivit populärare verkar det som. Men finns nog ännu många kvar av de som vill tälta. 
Man ska nog leva lite mera primitivt när det är semester. Då tror jag att man uppskattar det mycket mera när man kommer hem till lyxen med större svängrum.
Det är nog så att man blir fort blind hemma över vad man har, om man bara går i samma mönster dag efter dag. Miljöombyte är bra för alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar