2015 är mitt 8.e år i "landet" som jag kallar kolonilotten. I år har jag skaffat en till, så nu gäller det att ligga i...

tisdag 11 augusti 2015

Hallontider.

Nu har jag fullt sjå i hallonbuskarna.
BARA jag inte ska va så himla allergisk!!! Jag nyser och näsan stockar igen sig totalt så fort jag går dit.
Men de får ju inte gå till spillo. In med nässpray av alla dess sorter, byt kläder och in i duschen.
Det finns inget annat sätt. Jag blir ju ren åtminstone!
Hallonmaskarna är få i år. Jag hade nog väntat mig lite fler. Men alltid nåt positivt!
Ta i trä, men hittills har de fått va ifred för inkräktare på både 2 och 4 ben. 
Nä här har jag inte tid att sitta...det har regnat ute och buskarna är tunga av vatten, så det är bara att plocka. Blev inget sånt igår...Så nu är det bara att ta med ämbaret och gå!
Tills dess, see you later :)
 

1 kommentar:

  1. Jag plockade ett helt ämbar med hallon! Och det bara kommer mera...jag skulle ju att drunkna i hallon om jag tog vara på allt åt mig själv. Så därför har jag delat ut åt nära och kära :) Låt väl smaka.

    SvaraRadera