2015 är mitt 8.e år i "landet" som jag kallar kolonilotten. I år har jag skaffat en till, så nu gäller det att ligga i...

måndag 3 augusti 2015

Min lilla hjälpreda i landet :)

Alltså nu har jag fått fnatt i landet.
Jag ändrar och flyttar på växter vare sig det är tid eller inte. 
Jag har hittat nya växter och flyttar bort gamla på andra ställen. 
Nu hänger många och ser ut som de dött, men rötterna brukar nog klara sig och överleva tills nästa år.
Jag har en oro i kroppen som måste ut och då passar ett svettbad i landet! Men efter några dagars jobb med 3 timmars pass utan vila, är jag lite för stel i rygg och axlar...
Idag hade jag med katten i landet och han låg och lurpassade på grannens flicka som plockade hallon. 
Detta är en gammal bild från juni, men katten ser likadan ut ;) Han heter Svante och är en 8 månaders Main Coon. Jag har inte hunnit med att lägga in nya foton i datorn....eller tid och tid. Det är minnet som sviker :P
Han är i alla fall ofta med mig i landet och älskar att titta på humlor. Ibland liiite för nära...
Han vill ha total kontroll på var jag befinner mig i landet. Ser han mig inte går larmet! MJAUUUU.
Idag for jag ner bakom några buskar. Då slet han sig, men när han väl kom loss sökte han efter mig och då var allt lugnt :)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar