2015 är mitt 8.e år i "landet" som jag kallar kolonilotten. I år har jag skaffat en till, så nu gäller det att ligga i...

måndag 8 juni 2015

Små kära ting

Små kära ting som förgyller min kolonilott. Handgjorda saker förstås!


Rabarberblad är populärt att göra i betong.
Det gäller bara att tänka omvänt, så man får ådrorna på rätt sida av bladet.
Jag har plockat in lite färgade glasbitar för ett mera levande intryck.
Viktigt att komma ihåg, armera bra och forma med ordentlig mängd sand.
Jag tar in den till vintern, annars finns risk för att den spricker.


 Jag fick för mig att göra roliga gubbar av keramiklera. Var annars skulle jag lägga dem om inte i mitt land!
Den gamla rien har min pappa gjort för länge sen..tror det var på -70 talet.
Ifjol var den bostad åt en massa getingar.
Bara jag lät dem va ifred så fick jag va ifred. Det rådde PEACE med andra ord :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar