2015 är mitt 8.e år i "landet" som jag kallar kolonilotten. I år har jag skaffat en till, så nu gäller det att ligga i...

tisdag 9 juni 2015

Pallkragar och kattfrämmande :)

 Ibland kommer det en och annan katt och hälsar på mig i landet. Den här lilla kissen är så kelen och gullig. 
Hon funderar säkert på vad sjutton människan kämpar på med, då man bara kan ströva omkring och jaga möss, eller bara ligga på rygg och lapa sol.
 Så här såg mitt land ut ifjol. Det var första året jag provade odla i pallkragar. Och det är det bästa jag gjort!
Varje år har jag haft samma problem när det blåser och regnar. Jorden rinner ut i gångarna och drar fröna med sig.
Sen blir det ju sån ordning och snyggt :)
Är det inte fint med pallkragar.
Dessutom har jag en gullig bekant som fick tag i dessa åt mig mycket förmånligt!
De räckte inte åt hela landet så jag köpte från fbloppissidan en del bräder som jag lade runt resten av sängarna. 
Dock inget impregnerat! Det är totalförbjudet!!!
Håller så länge det håller...isen och snön hade tagit en del så det var att lägga upp bräderna igen, men det är det värt.
Mellan sängarna har lagts tjocka sopsäckar som jag klippt sönder. MEN, viktigt att inte glömma att picka hål i plasten så regnet rinner bort..
Man lär så länge man lever :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar